Tuesday 8 May 2012

Ya Allah,Ya Rabbi,Ya Rasul,Ya Salamualaik.. lately,aku rasa down sangat.setiap hari ibu akan tanya soalan yang sama after solat subuh and time makan malam and time lepak2 dekat ruang tamu.

"so,apa plan kakak?' tanya ibu. "pilihlah yang terbaik ea kakak." kata mak.. "Assalamualaikum Mira!!! dapat mana?dah fikir nak sambung mana?" tanya jiran dari empatpuloh rumah sebelah kiri,kanan,depan dan belakang dengan muka inesen masing-masing.. and me seriously like  -______________- ..senyum tak perlu kata apa-apa.hanya mampu tersenyum.kalaulah nak buat pilihan sambung belajar ni,macam pilih colour krayon yang mana sesuai untuk warnakan awan dekat lukisan macam kita kecil-kecil dulu,ahhh,alngkah indahnya dunia !!

urgh,dan kestresan hati ni bertambah-tambah bila dapat tahu aku tak dapat UPU tu langsung.hancusss hati gua ni.well,memanglah kalau dapat pun aku tak comfirm pergi lagi,tapi,bila tengok kawan yang dapat 1A pun dapat tawaran,mengapa saya tidak?bila dah dapat tahu tak dapat,then,tengok bestfriend semua dapat,lagilah rasa macam nak hantuk kepala ni dekat dinding.Aida,Nash,Zati,Dila semua dapat tawaran UPU yang kena dengan harapan dan minat diorang.Bak kata Fiza,mungkin ada hikmahnya. Ye,bila difikirkan balik,memang ada hikmahnya tak dapat kan. :') memang sejak pergi interview bulan lepas,ibu,mak,adik,paklong,maklong,cikli,cikcah,sepupu, semua memang harapkan pilihan aku ialah Icam tu. even bila aku dapat Matrik tu pun,mereka masih suruh aku pilih yang terbaik.Dan dalam masa macam ni pun, aku masih bersyukur pada yang Maha Kuasa sebab familyku memang tak pernah desak diriku  untuk buat pilihan.tapi,dalam masa yang sama aku tahu,mereka nak sangat kalau aku kata yang pilihan jiwa raga ialah ICAM tu.haha. :'D




* masih buntu nak buat pilihan.doakan mira dapat buat keputusan yang terbaik kay. :')