Sunday 13 January 2013



Assalamualaikum,





Heyya guyzzzz, it's me againnn. Well, i'm gonna write a short entry only.

I just wanna tell ya that please wish me luck in the Final Testtttttttt!! pheww, eventhough just 4 subject only, but that 4 subject is gonna kill me slowly if aku tak buat betul-betul, right. Ramai yang kata, why 4 subject only? untunglahh, tak penat macam budak IPTA , bla, bla, bla. well, ni yang kawan aku kena dengan her boyfriend in one of the IPTA in Malaysia. Hurmm, sebenarnya, kami ni pun ambil subjek banyak juga macam IPTA tu. 7 subjek. and that 7 subject is the course subject. Bayangkan lah macam mana kami nak handle all the stuff. Cuma kami ni nampak macam banyak me-lagha and rehat2 in this Semester 1 ni sebab kami ni dah ambil Short Semester dalam Bulan Jun tahun lepas. Short Semester ni cuma cover 3 subject teras dalam masa sebulan. Tapi, itu cuma dalam Semester 1 untuk June Intake yang macam kami ni. Lepas ni, tengok ah muka tension2 kami nanti. Jadi, tolonglah, janganlah fikir budak-budak IPTS ni macam budak yang tiada hati dan perasaan. Buat pengetahuan awk, ICAM ni baru 2 tahun dibuka. memanglah kurang dari segala-galanya. Mungkin nasib awk baik sebab dapat masuk IPTA yang dibangga-banggakan orang ramai dan nasib kami-kami yang di IPTS ni kurang. *tapi ada je budak straight A yang sanggup tolak tawaran masuk UIA semata-mata nak masuk ICAM ni.* Jadi, tolonglah ye. Awak ingat kami-kami ni tak sedih ke bila awk cakap macam tu.Tolong hentikan dari berfikiran kolot macam tu. Well, terima kasih dengan awak sebab dengan cara tu, terbakarlah juga hati nurani kami-kami ni untuk buktikan pada awak semua. Mungkin nasib-nasib kami tak sebaik awk2 yang kononnya happy, bahagia dekat IPTA tu. Tapi, kami akan tunjukkan pada awak, after graduate nanti, siapa yang dok nganga cari kerja dan dok nganga nak bayar hutang PTPTN tu.

And for me, my only target for now is just targeting for 10% bayaran balik untuk MARA loan. jadi, hutang yang berjumlah RM70k something boleh di-discountkan kepada RM7k only. Dan, InsyaAllah, kalau aku bernasib baik, Scholarship akan jadi milikku. Maksudnya tiada bayaran balik, dan boleh fly ke oversea dengan syarat 4Flat. InsyaAllah. Amin. :')

Well, niat di hati nak tulis seringkas dan sepadat yang mungkin. Tapi, hikhik, tengoklah sendiri. Maafkan saya jika ada yang terguris, tercincang hatinya tu dengan entry post saya kali ni. Niat di hati cuma ingin membuka mata anda-anda sekalian. Itu sahaja luahan hati saya untuk hari ni. Sekian. :')




lots of love 
amira syafiqah